lördag 21 februari 2009

En underbar vårdag!

Idag har det varit en alldeles underbart vacker vårdag här i England!

Jag och Adam bestämde oss snabbt för att vi skulle åka iväg på utflykt idag så jag gjorde krabbelurer, värmde lite soppa till sopp-termosen, och kokade kaffe till picknickorgen (Tack för picknickorgen/-ryggsäcken Oscar - den RÅCKAR!!).

Vi åkte iväg till ett ställe i Warwickshire som heter Charlecote Park. Det är en del av The National Trust, som kan liknas vid kulturminnesmärkning och liknanade i Sverige. Det är vanligtvis väldigt vackra gamla hus som bevarats och som har fina parker eller trädgårdar i anslutning. Ofta fins även promenadstråk som man kan ägna sig åt.

Sagt och gjort, vi begav oss iväg och jag tog följande bilder. Det var verkligen en underbart vacker dag!






















Visst ser det härligt ut? :) Tror minsann att jag ska försöka redigera några av bilderna lite och sedan lämna in dem på framkallning så jag kan scrappa lite!

När vi var på väg hem stannade vi på plantskolan och köpte en kamelia-buske/planta (den doftar UNDERBART!!) och lite honung från den lokala bonden innan vi for hemåt.

Väl hemma har jag pysslat lite och sedan gjort äkta engelsk middag; Toad-in-the-hole med ångkokta grönsaker och hemmagjord löksås. Mummmmmmmms! (Här kan ni läsa lite mer om vad Toad-in-the-hole verkligen är för något!)

Nu blir det lite filmtajm, te och choklad i soffan tillsammans med älsklingsmaken!! Livet på en pinne skulle jag vilja säga! *hjärta*

Tata for now!!

2 kommentarer: