onsdag 11 februari 2009

Jag lever.... jag låååååååvar!

Grejen är att jag har haft så himla mycket att göra! Jag har haft min första praktiska placering på läkarutbildningen. Det var turbulenta tre veckor, med mycket intryck, känslor och nya människor. Jag vet ju att jag är rätt känslig för sorgliga människoöden men det tog mig lite på sängen den här gången. Nåväl, jag kom ut på andra sidan lite visare och lite mer medveten om vad jag sjäv behöver och vad jag klarar av!

Sen hade jag ju även besök - underbaraste, goaste Tettizen överraskade mig och kom hit på en långhelg! Det var en riktig vitamininjektion och jag är sååå glad att jag har vänner som henne! Det var verkligen underbart skojigt och vi satte snabbt igång att överta vårt nya fina matrum med PYSSELSAKER *doh - såklart...*

Utöver att vi pysslade en himla massa blev det en hel del snattrande, ätande, shoppande och mysande! Tack sötaste vännen för att du kom hit - det var välbehövligt och underbart skojigt!

Tänkte jag kan visa några av de få kort jag tog (tagna med en mobilkamera så spare me the gnäll liksom :P )





I min förra blogg lovade jag, i ett svagt ögonblick, att jag skulle visa några bilder från mina normala dagar i skolan. Jag skaffade mig en bra mobil med en bra kamera så att jag skulel kunna ta lite bilder och visa er. De är kanske inte de roligaste i världshistorien men ni får iallafall se lite hur det ser ut och vad jag gör!

Först kommer en bild på hur det brukar se ut när jag sitter och läser i skolan:




Sen kommer en närbild på tråket jag läste den dagen....




Och här är min vän Matt :)





Och sen blev det lunch och jag behövde gå en promenad, så följande bilder är tagna på campus, i äkta engelskt dis-och-regn-väder!








Så där mina små snutthönor, nu är det dags för mig att få undan lite grejer från min to-do-list!

MEN - glöm inte att kika in på Inspirationsbloggen där det idag är uppdaterat med en ny skiss och en jättejättefin tolkning från Ewonne!

För att säga som engelskmännen - Tata for now!

3 kommentarer:

  1. Kul att se lite bilder från din vardag - speciellt på mig själv... errrrmm... Vad SNYGG jag är. *heh*

    Du, hur gick det med Matts tenta? Bra hoppas jag!!

    Pöss å kram!

    SvaraRadera
  2. Sådär, tillagd i readern så jag inte ska missa nåt. :-)

    Ses snart?

    SvaraRadera
  3. Så skoj med lite vardagsbilder *gillar* Här är det också disigt idag - men -15... *kram*

    SvaraRadera