måndag 16 februari 2009

Rastlös och krypig och allmänt konstig...

...känner jag mig idag. Jag vet inte vad som är fel på mig!! Jag tror att jag har för mycket tid över nu när jag är ledig, plus att jag är sällskapssjuk. Om jag har tur kanske adam kan få ledig HELA nästa vecka så att vi bara kan få vara hemma och rå om varandra lite. Tror det är dags för lite sådan tid!

I helgen har det varit full rulle. Svärmor fyllde 60år i fredags och vi var då på The Pudding Club (fattar ni grejjen liksom - the PUDDING club :) ) Maten var alldeles underbart god och det var en jättemysig kväll. I lördags var det ju Alla Hjärtans Dag och även om inte vi var ut och firade något stort så fick jag ett alldeles eget handskrivet kärleksbrev från min man,och en fin bukett med rosa och gula vårblommor!! Han vet vad jag tycker om han *hjärta*

I söndags var det dags för oss att få fira Jackie här hemma istället. Så jag gjorde tjälaknul (hade med en fin bild på en kossa till slaktaren, som då fick lista ut vad en "fransyska" är... *fnissar*), potatisgratäng, ångkokta grönsaker och grönsallad! Till efterätt blev det födelsedagstårta, kaffe och kakor!

JAg tror att jag mår bättre när jag har saker som händer runt omkring mig. Jag har behov att få vara ensam ibland, men för mycket ensam gör mig ledsen och orolig. För att göra av med "klådan inifrån" (som Winnerbäck sjunger om) så begav jag mig ut på promenix idag. Jag tog med mig lite småpengar och min ajpådd och gav mig ut på promenix. Hamnade på IKEA där jag drack lite svenskt kaffe och åt en liten kaka, köpte lite lingonsylt och gelehjärtan innan jag begav mig ut igen. Följde näsan och gick på en kringelikrok promenad hemåt igen. Tog några kort för att ni ska få se vad jag tittade på!!









Det var nog allt för nu. Det är dags att gå ner och börja fixa lite middagsmat. Adam är nog på väg hem och då blir det rester av potatisgratäng och sallad me lite kokt skinka och de sista bitarna tjälaknul!!

Tata for now!!

6 kommentarer:

  1. Åhhh vad jag saknar dig!!! Du ser ut att ha det bra i alla fall, hoppas att rastlösheten snart går över!

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Mmm, tjälknöl *slurp*

    Den rastlösa årstiden börjar nu, när ljuset kommer tillbaka - men det brukar ju bli bättre när man vänjer sig! *kram*

    SvaraRadera
  3. Tjälaknul är ju gryyymt gott!! Men vad såg jag? Blommor? Måste växa inomhus va? ;)

    SvaraRadera
  4. Åh, goa vännen!

    Jag önskar att jag hade varit där; jag och Kajsa hade kunnat gått ut och gått med dig runt i Coventry. Tänk vad mysigt vi hade haft!

    Förhoppningsvis kan jag komma och hälsa på dig snart igen - jag får öppna ett litet Englandskonto och spara ihop lite resepengar. Det är ju inte dyrt att flyga med Ryan heller. ;)

    Puss å kram - saknar dig massor!!!

    SvaraRadera
  5. Åh, vad söt Adam är som skriver kärleksbrev!! Vi har inte firat alls...men jag hoppas lite på att Henseboy har planerat något nu till helgen när jag kommer hem (det har han förmodligen INTE, men hoppas får man väl??).

    Mmmm tjälknöl är supergott!! Testa att göra det med kalkonfilé (å gör kryddlagen med rosmarin eller timjan) - det blir inte riktigt samma sak, men det är inte alls dumt! ...å väldigt nyttigt är det ju! Kalkonfiléerna är dessutom billigare och lättare att få tag på (iaf här i DK). ;)

    Jag känner igen det där med inre oro och "klåda inifrån". Hade det mycket under medicinstudiet. Det finns så mycket som man BORDE göra, så mycket man har LUST att göra - å ändå slutar det med att man gör något helt tredje eller iaf ingenting vettigt, haha! Vad bra att du gör något konstruktivt av tiden i alla fall!

    Saknar dig som tusan. Hoppas så innerligt på att vi får ses igen någon gång snart. Ska du till Sthlm eller Sydsverige kan du väl höra av dig?

    KRAAAM!

    SvaraRadera