onsdag 25 februari 2009

Shit vad mätta vi är...

.....fortfarande!

Igår var det Pancake Tuesday här i England - någon som kan jämföras med Fettisdagen hemma i Sverige. Det rä väl ursprungligen så att det handlar om att det är sista dagen innan fastan, och här i England finns det faktiskt folk som gör saker under The Lent. Jag vet en tjej på min kurs som inte åt chocklad under fastan - helgerån enligt mig, men vad vet jag. Jag kommer nog att leva som hedning resten av livet också :P

Nåväl, vår Pancake tuesday var en hit får jag säga. Jag bjöd in mina två klasskompisar och den enes pojkvän till pannkaksmiddag. I äkta husmorsanda vägrar jag att bara ha pannkakaor och sötigheter så det blev lite Thaisoppa först (Tack Ninne för inspirationen!!!) Jag moddade soppan lite och hade tjockare nudlar och hävde i lite kyckling och lemongrass också! MUMMA!

Sen var det dags för The Pancakes. Jag gräddade pannkakor på löpande band i köket, två stekapnnor som gick varma här. Pannkakorna serverades med vispad grädde, färska jordgubbar, skivad banan (för de fleppon som äter sådant äckel ;) ) och nutella. Bring it on är det enda jag tänker säga. Vi var komatöst mätta efteråt och jag var nästan tvungen att gå och sova!

Men jag måste säga att jag saknade en semla. Jag tror att det helt enkelt får bli lite semle-bak idag eller imorgon så jag iallafall kan få EN semla!

Älsklingen har ju fått några dagar ledigt nu, så vi njuter av lite extra tid tillsammans, såsar omkring och fixar massa småsaker, ska iväg och promenixa en sväng och sedan vill jag pyssla lite till! Om någon har några bra förslag på tävlingar eller skisser någonstans så tipsa gärna i kommentarerna!

Apropå skisser; kolla här på några fett grymma tolkningar av min skiss. De damerna är enormt duktiga och förtjänar all cred de kan få!!

Nej nu är det dags för lite mer WoW och lite te tror jag, och kanske en puss på maken! *heart*

Tata for now!!

1 kommentar: