lördag 9 maj 2009

Japp, jag lever fortfarande....

...men jag har tydligen blivit gammal... Jag har varit hos optikern idag och jag behöver glajjor!!!

Nåväl, jag har hittat tre stycken jag tycker om och jag behöver er hjälp. Nedan postar jag 3 par med horribla fotografier. Välj vilka glajjor jag borde ha och posta en kommentar!

Som liten morot lottar jag ut ett litet pysselpris (eller icke-pysselrelaterat till dem som inte pysslar...)

Först ut - Svarta plastbågar:



Andra paret är ett par Nina Ricci bågar i kopparfärg (jag tycker själv att själva glasen är lite för stora för att det ska vara snyggt.




Sist ut är ett par Armanibågar som jag gillar väldigt mycket. Snyggt med lite bling på sidan också!





Utlottningen pågår till söndag kväll kl 21.00! *skynda fynda liksom*

56 kommentarer:

  1. Jag gillar de sista paret bäst. De svarta känns lite hårda mot ditt ansikte och därför väljer jag bort dem.
    Så sista paret. Vem kan motstå lite bling!!! :D

    Kram
    Anna-Maria // Ananas

    SvaraRadera
  2. Jag gillar de första, dels för att de ger en snygg kontrast med den mörka färgen och dels för att de är söta och är i mitt tycke i rätt form till ditt fina ansikte.

    Många människor försöker ha så diskreta glasögon som möjligt för att de ska smälta in, en person med så mycket attityd och utstrålning som du har tycker jag ska ha ett par sådär lite kaxigt synliga glasögon.

    SvaraRadera
  3. De svarta ska bort.. sen känns det jämnt mellan de två sista paren.

    SvaraRadera
  4. De sista tycker jag med :-)

    SvaraRadera
  5. Tack sötisar! Jag läser och begrundar era kommentarer! :)

    SvaraRadera
  6. Hej Daaarling! Jag röstar för de första - är ju såå svag för svart (har svarta själv) o det blir nog en jättebra kontrast till ditt ansikte :)
    Kramisar i massor från Övikingen HelenaN

    SvaraRadera
  7. helt klart det sista paret;-) passar dig kanon!
    kram
    Nita

    SvaraRadera
  8. Nr 3, helt klart, passar dig precis!

    SvaraRadera
  9. Ettan är fin i formen men för tunga för ditt ansikte. Tvåan verkar du ha delade känslor för och det brukar inte kännas bra i längden. Trean sitter väldigt bra på dig. Jag röstar på trean.

    /Blomman

    SvaraRadera
  10. Det här var svårt Annika! Egentligen skulle du ha en kombination av nr 2 och 3 - det bruna i andra paret passar dina färger bättre (alltså din hud, hår, ögon mm) men det tredje paret är snyggare framifrån......
    Jag lägger min röst på nr 3!!

    SvaraRadera
  11. Definitivt det sista paret. Snygga!!!
    Tvåan verkar du själv inte riktigt tycka om och ettan kände för mörka och inte passar dig riktigt.
    Trean ser ut som DU! ;-)

    SvaraRadera
  12. Defenitivt Armanibågarna!
    Ser lite lagom diskreta ut framifrån och sen när du vrider på huvudet BLAM du är en glittergirl!

    SvaraRadera
  13. Jag tycker som följer:
    Par nr. 3 (armani) är jättesnygga på dig och du verkar redan förälskat dig i dom så jag hade valt dom.

    Par nr. 1 (svarta)jag tycker du passar jättebra i dom det är jämnt mellan dom och armanisarna.

    Par nr. 2 känns inte alls rätt på dig framför allt inte från sidan det är något som inte känns rätt när man ser dig i profil med dom.

    Måste avsluta med att säga att du verkligen passar i gla´ögon.
    Kram

    SvaraRadera
  14. M å jag tycker de sista :-)

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Jag röstar också för par nr3.
    Tycker de är snygga o du passar bra i dem.
    Jeanette/Rakaela

    SvaraRadera
  16. Det sista paret är snyggast! (Fast du är söt i allihop...)

    SvaraRadera
  17. Jag röstar på par nummer ett. =)

    SvaraRadera
  18. Jag tycker att det första paret är astuffa!! Du passar jättebra i dem, och de är lite mer streetsmarta än de andra. Önskar att jag kunde ha sån'a.

    Alltså, du passar ju bra i alla bågarna, så det kan liksom inte bli fel vilka än du väljer... ;D

    PUSS på dig, sötnos!
    Jag ska svara på ditt pm snart, lovar.

    SvaraRadera
  19. Jag röstar på nummer 2, jag tycker du blir finast i dem, och inte är det stora glas heller, tänk på hur det var på 80-90 talet, mina gick ju ända ner till näsvingarna, haha.
    Har man lite större glas så ser man ju lite mer utan att behöva böja ner huvudet så mycket också .Men gillar du inte dem alls så röstar jag på nr 3 då.

    SvaraRadera
  20. Jag röstar på nummer tre =)

    SvaraRadera
  21. De sista helt klart. Jag tycker både det första och andra paret har för stora glas!

    SvaraRadera
  22. Jag gillar de första pga att de markerar lite mer än de andra, och sånt gillar jag! MEN det sista paret är också riktigt snygga, och där har du istället twisten på skalmen!

    SvaraRadera
  23. Men vilken fråga! Klart det ska vara bling och glitter! Glamor-dåktårrrrn liksom!

    SvaraRadera
  24. Armani - för du är en märkes- och blingtoka! ;)
    Skojar. Men allvarligt: det SYNS att du trivs bäst i dem. Då tar du dem. *nicka*

    SvaraRadera
  25. Armani. *nickar*

    Definitivt.

    SvaraRadera
  26. Verkar som om nummer tre leder so far, följd av 1:orna.

    Jag avvaktar tills imorgon, jag kommer ändå inte ringa och beställa förrän måndag tror jag!

    SvaraRadera
  27. Jag och mamma har kollat här och vi röstar olika:

    Jag röstar för båge nummer 1, då jag tycker att du passar ruskigt bra i dem, sen är jag själv svag för liknande bågar. Du ser så SMART och SNYGG ut i dem. ;)

    Mamma röstar på båge nummer 2. Hon tycker att ditt ansikte framträder mer i dem, och att bågarna inte tar över för mycket.

    Vad Kajsa röstar på vet vi inte, men hon sa just "daj-daj-daj" och det kanske betyder båge nummer tre? Det är och förblir ett mysterium. ;)

    *kramar och pussar från oss* :D

    SvaraRadera
  28. Jag tycker att du är snygg i alla tre, fast om någon båge måste bort, så tror jag att det blir ettan. Sen står det alltså mellan tvåan och trean, och trean är det ju BLING på, så nummer 3 får min röst :)

    SvaraRadera
  29. De sista bågarna, de med lite bling. Du är snygg både i profil och framifrån med dem. Dessutom ser du gladast ut i dem, så det är nog de du trivs bäst med?

    SvaraRadera
  30. De sista var ursnygga på dig!

    SvaraRadera
  31. Hm, antingen det första eller sista paret. Rösten läggs dock på det sista paret för Leon (som sitter i mitt knä just nu) gillade uppenbarligen dem eftersom han formade pekfingrarna och tummarna till glasögon och höll dem framför sina ögon när han såg de bilderna... ;)

    För övrigt måste jag ju bara säga att du är så fruktansvärt söt! Jag har nog en liten friendcrush på dig! :D

    Pöss!
    Anna

    SvaraRadera
  32. Jag gillar ettan framifrån men de är för mesiga från sidan så jag väljer trean. Dessutom ser du själv mest glad och avslappnad ut i dem.

    Så söt som du är blir det bra vilka du än väljer.

    SvaraRadera
  33. Jag röstar på de svarta plastbågarna, tycker att du bär upp dem alldeles utmärkt! :) *kram*

    SvaraRadera
  34. Armanisarna! Inte bara för att jag också har Armani (fast en annan modell då). De passar dig och du ser både intelligent och tuff ut. Skitsnygga!

    SvaraRadera
  35. Trean tycker jag passar bäst!
    Men jag skulle gärna sett en modell som inte är så bred och som är rakare. De är lite för bulliga/runda/stora för att de ska passar helt bra ;-)

    SvaraRadera
  36. Jag tycker du är söt i alla tre faktiskt, men jag tycker du skall "go for the bling" hehe

    SvaraRadera
  37. Ettan eller trean.. svårt val.. Gillar det markerade med ettan, men gillar blinget på trean.. hmm.. Men jag faller nog för de markerade i ettan :)

    SvaraRadera
  38. Jag tycker att du passar bäst i par nummer ett.
    Par nummer tre passar dig också bra.

    SvaraRadera
  39. Svårt... men nummer 3 röstar jag på, de var jättefina på dig, och ser lite lyxiga ut. Följt av nr 1 som du också passade i.
    Men du är fin ändå oavsett vilka glasögon du har. =)
    Kram Lee

    SvaraRadera
  40. Oh svårt att välja! Jag gillar verkligen ettan, det är tyå såna jag själv skulle välja....Men jag tror nog ändå att jag röstar på nummer tre till dig, den formen är jättefin på dig!
    Kram Katta

    SvaraRadera
  41. Jag tycker att det är jämt skägg mellan de sista två

    SvaraRadera
  42. Helt klart armanibågarna, det ger mer karaktär till ditt ansikte i profil och det ger dig ett mjukare uttryck kring ögonen, och som du själv sa, lite bling är ju aldrig fel!

    SvaraRadera
  43. Hej svejs...
    Ja som är svag för bling tycker ju armanibågarna. INTE BARA för blinget, tyckte dom var snyggast... =)
    Hoppas du lyckas att välja...

    SvaraRadera
  44. Första tycker jag. Helt klart.

    SvaraRadera
  45. Jag gillar de svarta bäst, de är apsnygga till dig. Lite coola sådär och ger lite kontrast. De andra två är för bleka tycker jag. Gillar iofs blinget på sidan på trean men de är ändå lite för plain framifrån.

    Puss!

    SvaraRadera
  46. Både par 1 och 3 passar dig! Glasögon ska vara som ett smycke i ansiktet och då tror jag nästan att par 3 passar en skönhet som dig bäst :o))
    Kram

    SvaraRadera
  47. Dom sista tyckte jag passade dig helt suvveränt bra!!

    SvaraRadera
  48. Hum.. inte nr 2 iaf!
    Lite markerade bågar med färg tror jag mest på, inte var rädd för bågar som syns! Vill du kan du köpa två par till priset av ett på många ställen, då kan du få både ett par tuffare och ett par mer neutrala. (Så gör iaf jag..)

    SvaraRadera
  49. Jag tycker helt klart de SVARTA översta. Hade gärna haft sådanna själv, fattas dock bara synfel :| :D

    Nr 2 röstar jag på de sista!

    SvaraRadera
  50. Va svårt. Men jag tycker nog de första. Varför? Tycker att det är snyggt med glasögon som syns och det gör dessa! Du är ju så mörk i dina färger och då är det snyggt med svart! De sista har snyggaste skalmarna, men det är ju "fronten" man ser mest....Visserligen passar du i dem oxå, men...nä, jag säger ettan! Lycka till med valet!

    SvaraRadera
  51. Absolut par nr 1 om jag får vara med och tycka! De ramar in ditt ansikte jättefint samt sticker ut lite, utan att vara för mycket :) De övriga två tycker jag gjorde att du försvann - de känns lite för tama och snälla.
    Lycka till, hoppas du blir riktigt nöjd med dem du till sist väljer!

    SvaraRadera
  52. oh my good, you are really old.. miss you :)
    Ika

    SvaraRadera
  53. Jag har missat utlottningen, men vill gärna tycka till ändå! :)

    Nummer tre, skiiiitsnygg är du i dem! <3 Andrahandsvalet är nummer ett.

    Kramar, Tinto

    SvaraRadera
  54. Lite sent kanske, men de sista, par 3, ROCKAR! De passar bäst till ditt ansikte tycker jag (glasögonbärare sen 27 år tillbaka...;-) )
    Klart att du kan ha dem även på jobbet!
    kram

    SvaraRadera